عضو هیات رئیسه سازمان لیگ گفت : باشگاه هایی که مستقیما زیر نظر وزارت ورزش و جوانان کار می کنند، بیشترین تخلف را ثبت کرده اند.
 
به گزارش راسخون به نقل از ایرنا، امیر عابدینی عصر یکشنبه پس از جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال افزود: در این نشست، یک بحث طولانی در باره نحوه برخورد با باشگاه های متخلف از قانون سقف بودجه داشتیم و جرائم سنگینی برای متخلفان در نظر گرفته ایم که بخشی از آن مالی و بخش دیگر ممنوعیت نقل و انتقالات است.
 
وی تصریح کرد: قراردادهایی در لیگ بسته شده که موجب وهن اخلاق است. مثلا باشگاهی در قرارداد بازیکنش آورده که اگر مربی عوض شد بازیکن حق دارد باشگاه را ترک کند که این مسئله در عرف و اخلاق فوتبال جایی ندارد یا رقم های خاصی برای بازیکن در نظر می گیرند و به او حق می دهند که تمرین را رها کند.
 
عابدینی گفت:ˈ به این باشگاه ها تذکر می دهیم که ساختار قراردادهایشان را اصلاح کنند.ˈ
 
عابدینی خاطرنشان ساخت: به باشگاه ها اعلام کرده ایم باید بودجه شان بین 15 تا 18 میلیارد تومان باشد و نباید از این سقف بیشتر بشود اما دیگر نمی گوییم چرا به هر بازیکن چقدر پول داده اند. فقط می خواهیم بودجه باشگاه ها و دخل و خرجشان طبق درخواست فیفا مشخص باشد.
 
وی در باره کارتهای پایان خدمت جعلی برخی بازیکنان گفت: این کارت ها تقلبی نیست بلکه مدارک احراز هویت برای صدور این کارت ها ایراد داشته است.
 
عضو هیات رییسه سازمان لیگ افزود: باندی توانسته است نظام مدیریتی را دور بزند. ما هم منتظریم که وضعیت این بازیکن مشخص شود ولی مساله آن طور نیست که آنها را به باشگاه های نظامی بدهیم که به عنوان سرباز در آنجا بازی کنند.
 
وی با بیان اینکه لزومی ندارد باشگاهی تخلف کند، یادآور شد: مسئله مهم این است که باشگاه هایی که مستقیما زیر نظر وزارت ورزش کار می کنند، بیشترین تخلف را داشته اند.
 
عابدینی در باره دیگر موضوعات مطرح شده در نشست امروز هیات رییسه لیگ فوتبال ایران گفت: موضوع مهم دیگر این جلسه درباره حق پخش تلویزیونی بود که تصمیم گرفتیم تا 24 ساعت مانده به شروع لیگ به صداوسیما فرصت دهیم قراردادش را با ما تمدید کند.
 
وی صدا و سیما را تنها خریدار حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر دانست و افزود: معمولا همه چیز به نفع این سازمان تمام می شود در حالی که رقم واقعی پخش این مسابقات بیش از 60 میلیون دلار برای یک فصل است اما ما 180 میلیارد تومان برای این مسئله در نظر گرفته ایم.
/2759/